Na konci januára, vo štvrtok a piatok 30. a 31. je na programe dvojica koncertov Slovenskej filharmónie a Slovenského filharmonického zboru (zbormajster Jan Rozehnal). Naše telesá sa predstavia pod taktovkou mladého, medzinárodne uznávaného poľského dirigenta Dawida Runtza, šéfdirigenta Poľskej národnej opery vo Varšave. Sólistami večerov bude kvarteto operných spevákov – Mariana Sajko, soprán, Gosha Kowalinska, alt, Tomáš Juhás, tenor a Wojtek Gierlach, bas. V Koncertnej sieni SF zaznejú diela poľského skladateľa Mieczysława Karlowicza a Ludwiga van Beethovena.
Koncerty zaznejú pri príležitosti predsedníctva Poľskej republiky v Rade Európskej únie.
V interpretácii Slovenskej filharmónie, Slovenského filharmonického zboru (Jan Rozehnal, zbormajster) a sólistov – Mariana Sajko, soprán, Gosha Kowalinska, alt, Tomáš Juhás, tenor a Wojtek Gierlach, bas zaznie na koncertoch monumentálna Symfónia č. 9 d mol, op. 125 s Ódou na radosť Ludwiga van Beethovena, ktorej vyvrcholením je zhudobnenie Schillerovho básnického textu. Schillerovu báseň plánoval skladateľ zhudobniť už v mladosti, k jej spracovaniu sa dostal až v roku 1823. ,,Óda na radosť“ bola v roku 1972 oficiálne uznaná za hymnu Rady Európy a od roku 1985 je Európskou hymnou. Symfónia č. 9 mala svoju premiéru v roku 1824 vo Viedni. Program doplní dielo poľského skladateľa, fotografa a alpinistu Mieczysława Karlowicza (1876 – 1909). Počas svojho krátkeho ale bohatého života (v 33 rokoch jeho život nečakane ukončila lavína) skomponoval viaceré diela pre ľudský hlas, husľové koncerty či symfonické básne. Jednou z nich je Stanislaw a Anna Oświecimovci op. 12 inšpirovaná obrazom Stanisława Bergmana. Dielo zaznelo v premiére vo Varšavskej filharmónii 27. apríla 1908 s nadšeným hodnotením: „Táto báseň je moderná vďaka bohatstvu inštrumentačných nápadov, sviežej a originálnej harmónii, ktorá konkuruje tej Straussovej, pričom však nejde o otrocké kopírovanie…. Karłowicz rozvíja princípy orchestrálneho sfarbenia v duchu Richarda Straussa a dosahuje pôsobivé výsledky“. Neskôr sa stala inšpiráciou pre hudobnú melodrámu režisérov Konrada a Stefaniaka “Stanislav a Anna”. Ide o film bez slov s hudbou poľského skladateľa.