
Vo štvrtok a piatok 8. a 9. februára sa v bratislavskej Redute uskutoční šiesty koncert cyklu Hudba troch storočí. Po boku filharmonikov sa predstavia traja mladí zahraniční umelci - za dirigentským pultom bude stáť Boian Videnoff, umelecký a generálny riaditeľ Mannheimských filharmonikov , opäť privítame ruskú virtuózku Alenu Baevu , víťazku viacerých Medzinárodných husľových súťaží a finalistku Medzinárodnej husľovej súťaže Kráľovnej Alžbety v Bruseli a nemeckého violončelistu Juliana Steckela, držiteľa ocenení na viacerých medzinárodných súťažiach, laureáta Medzinárodnej hudobnej súťaže ARD (2010). Koncerty sa začnú o 19-tej.
Na úvod večerov zaznie dielo Noir, 41 ročnej americkej skladateľky čínského pôvodu Fang Man. New York Times túto umelkyňu charakterizuje ako „invenčnú a nápaditú“ autorku. V súčasnosti zastáva post docentky na univerzite v Južnej Karolíne. Je nositeľkou viacerých ocenení a štipendií, ktoré získala za svoju kompozičnú činnosť. Jej orchestrálne a koncertantné skladby hrajú významné orchestre. V záhlaví partitúry orchestrálnej skladby sa nesie motto Henriho Matissa (1869 – 1954): „Čierna je sila“. Skladba vznikla v roku 2005, kedy zaznela aj v premiére vo Francúzsku.
Nasledovať bude Dvojkoncert pre husle, violončelo a orchester a mol op. 102 Johannesa Brahmsa. Premiéra diela sa konala 18. októbra 1887 v Kolíne nad Rýnom pod taktovkou samotného skladateľa. Neobyčajná náročnosť sólových partov je dôvodom, prečo sa tento dvojkoncert na koncertných pódiách objavuje zriedka. V bratislavskej Redute sa ich zhostia dvaja výnimoční interpreti - ruská husľová virtuózka Alena Baeva a nemecký violončelista Julian Steckel.
Na záver zaznie v poradí druhá Symfónia d mol, ktorú dnes poznáme ako Symfóniu č. 4 d mol op. 120 Roberta Schumanna. Symfónia vznikla v pomerne krátkej dobe ( máj – jún 1841 ). Premiéra konečnej verzie Symfónie č. 4 d mol op. 120 zaznela 3. marca 1853 v Düsseldorfe pod taktovkou skladateľa. Venoval ju svojmu dlhoročnému priateľovi, huslistovi Josephovi Joachimovi.