Druhý Piesňový večer v rámci 75. koncertnej sezóny Slovenskej filharmónie je na programe v utorok 20. februára o 19.00. Malá sála Slovenskej filharmónie bude patriť nemecko-anglickému barytonistovi Simonovi Wallfischovi, v ktorého interpretácii zaznejú jedinečné vokálne opusy viacerých skladateľov. Piesňové večery sú novinkou aktuálnej sezóny, ktorú sme rozšírili o sériu koncertov s piesňovým repertoárom.
Simon Wallfisch otvorí utorkový večer piesňou anglického skladateľa Henryho Purcella Let the dreadful engines of eternal will, ktorázaznie v úprave anglického skladateľa 20. storočia Benjamina Brittena. „Inšpirovaný Purcellom, odštartoval Britten v roku 1943 svoju púť nazvanú ako Purcell Realizations, v rámci ktorej uchopil Purcellove piesne, árie a duety v intenciách anglického slovíčka realize (realizovať/pochopiť/uskutočniť/poňať…). To znamenalo vdýchnuť nový umelecký život starej hudbe s uplatnením súčasných kompozičných prostriedkov. Za svoj hlavný cieľ považoval Britten pokúsiť sa obnoviť a vzkriesiť pri zhudobnení slov nádheru, slobodu a vitalitu anglického jazyka, ktorá bola podľa neho od Purcellovej smrti neobvykle zriedkavá,“ píše v texte ku koncertu hudobný teoretik Andrej Prachár. Nasledovať bude cyklus piesní Láska básnikova, op.48 Roberta Schumanna, zhudobnenie šestnástich básní zo zbierky Kniha piesní od Heinricha Heineho. V piesňach sa striedajú pocity lásky, nádeje a zúfalstva. V autentickej interpretácii Wallfischa zaznie aj ďalší piesňový cyklus The House of Life významného anglického skladateľa Ralpha Vaughana Williamsa, autora deviatich symfónií a mnohých orchestrálnych diel, ktorý sa venoval aj vokálnej tvorbe. Cyklus je zhudobnením sonetov anglického básnika a maliara Danteho Gabriela Rossettiho. Klenotom večera bude cyklus piesní na slová čínskej poézie českého skladateľa Pavla Haasa, žiaka Leoša Janáčka. Rodák z Brna bol súčasťou jedného z prvých židovských transportov do koncentračného tábora v Terezíne. Čtyři písně na slová čínské poezie sú posledným Haasovým dielom, ktoré sa zachovalo. Haas sa inšpiroval štyrmi básňami Bohumila Mathesiusa zo zbierky Nové zpěvy staré Číny. Simon Wallfisch vystúpi v Slovenskej filharmónii s klavírnym sprievodom britského klaviristu Edwarda Ruhstona.