Aj v tejto koncertnej sezóne pokračuje séria organových recitálov vo vybrané nedeľné popoludnia. Na treťom z nich sa predstaví slovenská organistka, klaviristka a skladateľka pôsobiaca v zahraničí Zuzana Ferjenčíková. Koncert sa uskutoční v nedeľu 23. apríla o 16-tej v Koncertnej sieni Slovenskej filharmónie.
Pozrite si videopozvánku na organový recitál
Zuzana Ferjenčíková koncertuje po celej Európe, v USA a v Izraeli. Ťažisko jej umeleckej činnosti spočíva v oblasti romantickej hudby a predovšetkým v tvorbe Franza Liszta. Vo svojej kompozičnej tvorbe sa zameriava na skladby pre organ, klavír a rôzne inštrumentálne obsadenia a je autorkou kompozícií pre rímsko-katolícku liturgiu.
V jej interpretácii zaznie v bratislavskej Redute Klavírna sonáta č. 8 c mol, op. 13 Patetická (transkripcia pre organ: Zuzana Ferjenčíková) Ludwiga van Beethovena, Durée Φ per organo Juraja Beneša a mimoriadne náročná transkripcia Obrázkov z výstavy Jeana Guillou, jej bývalého pedagóga v Zürichu a Paríži.
Od roku 2014 je umelkyňa spolutitulárnou organistkou (organiste co-titulaire) na historickom organe Dom Bedos-Th. Puget v bazilike Notre Dame des Tables vo francúzskom Montpellieri. Od roku 2015 žije a pôsobí vo Švajčiarsku, v meste Fribourg.
Ako organistka získala niekoľko cien v rámci medzinárodných súťaží: 1. cenu za improvizácie na súťaži v Opave (1996), 1. cenu a titul laureáta na medzinárodnej súťaži v organovej improvizácii v Brne (1997), „Premio Valentino Bucchi“ v Ríme (2003, 1. cena). V roku 2004 sa stala prvou ženou, ktorá získala 1. cenu v Medzinárodnej súťaži organovej improvizácie v Haarleme. Pôsobila ako členka poroty na organových súťažiach ako Medzinárodná organová súťaž v Saint-Maurice, 2013; Medzinárodná súťaž organovej improvizácie v Haarleme, 2014; Medzinárodná súťaž organovej improvizácie v Schwäbisch-Gmünd, 2015 a ďalších. Ako klaviristka vystupuje tak sólovo ako aj komorná spoluhráčka.
Organ v bratislavskej REDUTE sa radí medzi najväčšie píšťalové organy na Slovensku. Nástroje rakúskej firmy Rieger-Orgelbau sa nachádzajú v koncertných sieňach a chrámoch na všetkých kontinentoch, napríklad vo viedenskom Stephansdome, koncertnej sieni Parížskeho konzervatória, dva nástroje v Shanghai Oriental Art Center a Shenzhen Cultural Centre v Číne….