Záverečný koncert cyklu Stará hudba sa uskutoční v Malej sále Slovenskej filharmónie v utorok 10. júna o 19-tej. Utorkový podvečer bude patriť slovenskému violončelistovi Michalovi Sťahelovi, ktorý hrá na originálnom barokovom violončele z Viedne z roku 1720. V utorok odprezentuje program skladateľov práve tohto obdobia, Projekt VIENNA 1720. Spolu s nim sa predstavia ďalší interpreti starej hudby – Igor Davidovics, teorba, Soma Dinyés, čembalo a organ pozitív a sopranistka Julia Kirchner.
Repertoár koncertu bude uvedený na Slovensku vôbec po prvýkrát, zážitok nepochybne umocní dobová interpretácia štyroch mladých umelcov.
Vstupenky sú v predaji v Pokladnici SF ale aj online na stránke www.filharmonia.sk.
Viedeň 1720
Nicola Porpora
Sonáta pre violončelo a basso continuo F dur
Or si m’avveggio, oh Amore, kantáta pre soprán, violončelo a basso continuo
Antonio Caldara
Sonáta pre violončelo a basso continuo č. 12 d mol
Pompe inutili, ária Maddaleny z oratória Maddalena ai piedi di Cristo
Francesco Alborea
Sonáta pre violončelo a basso continuo G dur
Giovanni Battista Bononcini
Sonáta pre violončelo a basso continuo G dur
Pur ti riveggio ancor, ária Tirsiho zo serenády La nemica d’amore fatta amante
Francesco Paolo Supriano
Il Mio Cor che sta in Carene, kantáta pre soprán a basso continuo
Toccaty pre violončelo a basso continuo, výber
Johann Georg Reutter jr.
Luci vezzose dal vostro sguardo, ária pre soprán, violončelo a basso continuo z opery Archidamia, 1727
Michal Sťahel sa narodil v hudobníckej rodine v Bratislave. Vo veku šiestich rokov začal navštevovať hodiny violončela. Po absolvovaní bratislavského konzervatória pokračoval v štúdiu hry na violončelo v Londýne, Viedni, Mannheime a v Paríži. V roku 1997 vyhral 1. cenu na Súťaži slovenských konzervatórií, o rok neskôr sa stal finalistom medzinárodnej súťaže Eurovision Grand Prix vo Viedni a v roku 1999 vyhral medzinárodnú súťaž Talent roku v Prahe.V roku 2000 sa stal finalistom TIJI Unesco v
Lisabone a na Stredoeurópskom festivale koncertného umenia v Žiline získal Cenu hudobnej kritiky. Neskôr niekoľkokrát získal štipendiá Soltiho nadácie, Štipendium francúzskej vlády, ako aj Cité des Arts Paris a Academie Montis Regalis. Jeho sólová kariéra zahŕňa vystúpenia s Radio-Symphonieorchester Wien, Portugalským symfonickým orchestrom, Pražskou komornou filharmóniou, Slovenskou filharmóniou, Symfonickým orchetrom Slovenského rozhlasu, Košickou filharmóniou, Žilinským komorným orchestrom a Slovenským komorným orchestrom Bohdana Warchala. Spolupracoval s dirigentmi ako sú Andrew Parrott, Dennis Russel Davies, James Judd, Jiří Bělohlávek, Oliver Dohnányi a Mario Košík. Majstrovské kurzy a workshopy u svetoznámeho huslistu a lídra ensemblu Musica Antiqua Reinharda Goebela, ďalej u gambistu Lorenza Duftschmidta, hráča na klasicistický klarinet Lorenza
Coppolu, členov ensemblu Freiburger Barockorchester a barokového violončelistu a muzikológa Marca Vanscheeuwijcka štýlovo ovplyvnili Sťahelov spôsob hry na violončelo a obohatili ho o tzv. historicky poučenú interpretáciu.
Od roku 2006 pravidelne spolupracuje so slovenskými súbormi starej hudby Solamente Naturali a Musica Aeterna. Odvtedy sa Sťahel špecializuje na barokové violončelo a interpretáciu hudby 17. a 18. storočia.V oblasti starej hudby spolupracuje s hudobníkmi ako je Steven Stubbs, Skip Sempé, Simon Standage, Amandine Bayer, Ricardo Minasi, Enrico Onofri, Václav Luks, Miloš Valent a Peter Zajíček. Pravidelne hráva so súbormi starej hudby Freiburger Barockochester,Wiener Akademie, Das Neue Orchester, Capriccio Stravagante, Haydn Sinfonietta Wien, Academia Montis Regalis, Collegium Marianum, Collegium 1704, Ensemble 1756, Solamente naturali a Musica Aeterna.Minulý rokSťahel nahral pre vydavateľstvo Pavlík Records sólový album „Solitude“s repertoárom zo 17. a 18. storočia pre sólové violončelo bez sprievodu a vlastnými kompozíciami. V tomto roku tento album prevzalo rakúske vydavateľstvo Gramola v licencii do vlastnej produkcie a celosvetovej distribúcie. Sťahel hrá na vzácnom barokovom violončele Antony Posch (Viedeň 1720), ktorý mu zapožičala nadácia Esterházy-Stiftung.