Milí abonenti a návštevníci koncertov, spríjemnite si horúce júnové dni pri tónoch hudby na niektorom z našich koncertov.
•Reduta plná detí. S Martinom Vanekom a hudbou oslávime MDD
V sobotu 1. júna o 16.00 sa bude konať posledný Rodinný koncert v aktuálnej sezóne. Hudobným popoludním bude deti sprevádzať moderátor Martin Vanek. Spoločne s členmi Slovenského komorného orchestra a umeleckým vedúcim Ewaldom Danelom vstúpime do sveta filmovej hudby. Uvedomili ste si pri pozeraní rozprávok, že hudba a film bez seba existovať nemôžu? Ak nie, všetko doženiete na koncerte, kde si filmovú hudbu doslova vychutnáme! Nebude chýbať tombola a prekvapenia, ktoré patria k Medzinárodnému dňu detí.
•Organový recitál Mareka Štrbáka
Ďalším júnovým hudobným stretnutím bude organový recitál v nedeľu 2. júna 2024 o 16.00, na ktorom sa predstaví Marek Štrbák, koncertný organista, pedagóg, klavirista, dirigent, zbormajster, korepetítor a skladateľ. Pravidelne spolupracuje so Slovenskou filharmóniou a Slovenským filharmonickým zborom. Sólový recitál v našom cykle organových koncertov uvedie po prvýkrát. Do programu zaradil diela Césara Francka, bratislavského rodáka Štefana Németha-Šamorínskeho, ktorý bol organistom v Katedrále sv. Martina a Marcela Duprého.
•Klavírny recitál
Záverečný klavírny recitál 75. sezóny SF zaznie v Malej sále SF utorok 4. júna 2024 o 19.00. Po prvýkrát sa v Bratislave predstaví dvadsaťročná španielska klaviristka Eugenia Sánchez Durán, ktorá je víťazkou mnohých medzinárodných interpretačných súťaží. Debutovala v Carnegie Hall i Mozarteum Salzburg. Mladá umelkyňa svoj program zostavila z diel Ludwiga van Beethovena, Fryderyka Chopina a Alexandra Skriabina. Čerešničkou bude záver večera – výber z klavírnej suity Goyescas španielskeho skladateľa Enrique Granadosa.
•Júnové koncerty a stretnutie so šéfdirigentom Danielom Raiskinom
Vo štvrtok a piatok 6. a 7. júna 2024 sa budú konať záverečné koncerty cyklu DE pod taktovkou šéfdirigenta Daniela Raiskina. Pred štvrtkovým koncertom vás pozývame na predkoncertné stretnutie, kde sa naladíte do hudobného diania večera v Koncertnej sieni. Rozhovor o programe koncertu vedie dramaturg Juraj Bubnáš, ktorý pútavé rozprávanie šéfdirigenta tlmočí do slovenského jazyka. Stretnutie sa začne o 18.15. Popri našich telesách orchestri Slovenská filharmónia a Slovenskom filharmonickom zbore (zbormajster Jan Rozehnal) vystúpi na záverečnej dvojici aj jedinečné komorné zoskupenie Storioni trio, ktoré je na hudobnej scéne viac ako dve desaťročia. Tvoria ho dvaja bratia Wouter Vossen a Marc Vossen, ktorí spolu vystupujú od najútlejšieho detstva spolu s klaviristom Bartom van de Roerom. Úvod koncertov bude patriť predohre Coriolan Ludwiga van Beethovena, ktorú vystrieda skladateľov Koncert pre husle, violončelo, klavír a orchester C dur, op. 56 s výnimočnými sólistami, členmi Storioni tria. Na záver programu zaznie kantáta Žalm zeme podkarpatskej op. 12, ESD 65 pre miešaný zbor, tenor sólo a veľký orchester Eugena Suchoňa z roku 1938. Skladateľa inšpirovali básne Jaroslava Zatloukala zo zbierky „Vítr z Polonin.“ Sólový part vokálno-inštrumentálneho diela zaznie tentokrát v interpretácii slovenského tenoristu Petra Bergera.
•Slovenský komorný orchester a Spevácky zbor Technik STU vystúpia v Katedrále sv. Martina
Záverečný koncert cyklu Hudba v chrámoch sa uskutoční v nedeľu 9. júna 2024 v Katedrále sv. Martina v Bratislave o 15.00. So Slovenským komorným orchestrom vystúpi po prvýkrát Spevácky zbor Technik STU, ktorý v decembri oslávil svoje 70. výročie založenia. Umelecké teleso vedie už desať rokov zbormajsterka Petra Torkošová. Na koncerte zaznie slovenská duchovná hudba Ivana Valentu a Ľuboša Bernátha. „Sila pravdy a pravda slova – kantáta pre rozprávača, sólo bas-barytón, miešaný zbor a komorný orchester je mojou duchovnou kompozíciou, ktorú som napísal v roku 2023. Je venovaná roku kresťanskej kultúry vyhlásenému na roky 2023-2024. Kompozičnému procesu predchádzala moja úvaha o cyrilo-metodskej tradícii a hlbokom posolstve a zároveň odkaze vierozvestcov, ktorí zásadným spôsobom poznačili formovanie viery, náboženských tradícií, ako aj zásadným spôsobom naštartovali intelektuálny a celkove kultúrny rozvoj nášho národa v 9. storočí n. l.,“ napísal o svojom diele skladateľ Ľuboš Bernáth.
•Komorný večer v Malej sále Slovenskej filharmónie
Malá sála Slovenskej filharmónie bude patriť v utorok 11. júna 2024 trom popredným slovenským interpretom – flautistke Kataríne Turčinovej,
1.klarinetistovi orchestra SF Jozefovi Luptáčikovi a klaviristke Karin Remencovej. Spolu sa predstavia v komornom repertoári pre túto zaujímavú kombináciu nástrojov. Zaznejú diela Carla Mariu von Webera, Ernőa von Dohnányiho, Dušana Martinčeka, Jana Nováka, Francisa Poulenca a Camilla Saint-Saënsa. Koncert sa začne o 19.00 h.
•Rossiniho Petite messe solennelle pod taktovkou Thomasa Langa, riaditeľa zboru Viedenskej štátnej opery
Bodkou za koncertmi v Koncertnej sieni Slovenskej filharmónie bude záverečný večer Populárneho cyklu, ktorý je na programe v stredu 19. júna 2024 o 19.00. Slovenský filharmonický zbor sa predstaví spolu s pravidelným hosťom našich sezón Thomasom Langom, v ktorého naštudovaní zaznie Rossiniho sakrálny opus Petite messe solennelle. Gioacchina Rossiniho poznáme ako autora komických opier. Jeho dva koncertné opusy sakrálnej hudby – Stabat Mater a Petite messe solennelle sme počuli z pódia Slovenskej filharmónie už viackrát. Obe diela patria k zlatému fondu veľkých sakrálnych vokálno-hudobných skladieb. Zaradenie Petite messe solennelle celkom iste poteší nejedného milovníka talianskej tvorby a zborovej hudby. V kvartete sólistov sa predstavia sopranistka Lenka Máčiková, mezzosopranistka Alena Grach, tenorista Jozef Gráf a bas Tomáš Šelc, spoluúčinkovať budú klaviristka Jana Nagy-Juhász a organista Marek Štrbák. Dielo pre kvarteto sólistov, zbor, klavír a organ je jedným z posledných Gioacchina Rossiniho. Na vrchole svojej slávy sa ako operný tvorca odmlčal a ku komponovaniu sa vrátil až ku koncu života. V tomto období, roku 1863 skomponoval Slávnostnú omšu. Po prvýkrát bola uvedená v Paríži 14. marca 1864 v pôvodnej verzii pre komorný zbor, sóla, klavír a organ. Hneď po premiére Rossini dielo zinštrumentoval. V orchestrálnej podobe zaznelo rok po autorovej smrti 4. februára 1869 v parížskom Théâtre Italien. V bratislavskej Redute zaznie pôvodná verzia labutej piesne „majstra z Pesara“.