Symfonický orchester Konzervatória v Bratislave Spevácky zbor Konzervatória v Bratislave Juraj Jartim dirigent Iveta Weis Viskupová zbormajsterka Anabela Patkolo husle Miloš Biháry klavír Štefan Horváth tenor Katarína Porubanová mezzosoprán |
|
Max Bruch Peter Iľjič Čajkovskij Giuseppe Verdi George Bizet |
Koncert pre husle a orchester č. 1g mol, op. 26 (2. a 3. časť) Koncert pre klavír a orchester č. 1 b mol, op. 23 (1.časť) La Donna è Mobile ária Vojvodu z opery Rigoletto L’amour est un oiseau rebelle…. Habanera, ária Carmen z I. dejstva opery Carmen |
Ján Levoslav Bella | Protector noster Ave Maria Veni Sancte Spiritus Nedeľná omša č. 6 C dur |
Skúsený skladateľ a ctený akademický funkcionár a pedagóg Max Bruch vedel bravúrne ťažiť z hudobného systému, ktorý bol už počas jeho života v ohrození. Jeho Husľové koncerty sú považované za modelové skladby aj pre jeho pokračovateľov. Jedným z najväčších „hitov“ koncertantnej literatúry je určite 1. klavírny koncert Piotra Iľjiča Čajkovského – dielo, ktoré napriek nespornej popularite nemalo spočiatku ľahký osud. Vojvodovo pijanské La dona é mobile z Verdiho opery Rigoletto a dráždivá Habanéra z Bizetovej Carmen sú zasa trhákmi v oblasti opernej hudby. Sakrálne dielo Jána Levoslava Bellu bolo pomerne dlho a nezmyselne zahalené tajomstvom nepoznaného. Je preto pozitívnou aktivitou, ak sa v poslednom čase dostáva na koncertné pódiá i do nahrávacích štúdií.