Slovenská filharmónia George Pehlivanian dirigent Nicolas Altstaedt violončelo Esperanza Fernández mezzosoprán |
|
Jean Françaix Camille Saint-Saëns Manuel de Falla Arturo Márquez |
Ouverture anacréontique Koncert pre violončelo a orchester č. 1 a mol, op. 33 Čarodejná láska, suita z baletu Danzón č. 2 |
Hudba skladateľa 20. storočia Jeana Françaixa je na základe espritu, ľahkých erotizujúcich náznakov a odľahčeného výrazu považovaná za symbol „francúzstva“. Camille Saint-Saëns bojoval o etablovanie profesionálnej hudobnej produkcie a profesionálneho školstva vo Francúzsku; jeho koncertantné diela však ťažia z celoeurópskej tradície a sú ovplyvnené najmä kultom Franza Liszta. Balet Manuela de Fallu Čarodejná láska je známy predovšetkým kultovým Tancom ohňa. Existuje v troch podobách od vokálno-inštrumentálnej „gitanérie“ až po orchestrálnu verziu. Podobne kultovou skladbou je pre Mexičanov Danzón č. 2 Artura Márqueza, autora bojujúceho za mexickú národnú hudobnú tradíciu.
Saint-Saënsov violončelový koncert, ktorí mnohí skladatelia, vrátane Šostakoviča a Rachmaninova, považovali za najzaujímavejší pre tento nástroj, zaznie v interpretácii francúzsko-nemeckého umelca Nicolasa Altstaedta. Violončelista účinkuje s najprestížnejšími orchestrami sveta a premiéruje diela súčasných skladateľov. Medzi neprehliadnuteľné zjavy súčasného interpretačného umenia patrí aj temperamentná španielska interpretka flamenca Esperanza Fernández, ktorá dokáže prepožičať čarodejný feeling aj dielam „vážnej hudby“. George Pehlivanian sľubuje v spolupráci so Slovenskou filharmóniou vzrušujúci hudobný zážitok okorenený južanskou atmosférou.