Slovenská filharmónia Leoš Svárovský dirigent |
|
Silvestrovský koncert |
|
Ferdinand Hérold | Predohra k opere Zampa |
Joseph Strauss | Die Libelle (Vážka) polka – mazúrka, op. 204 |
Franz von Suppé | Banditenstreiche (Súboj banditov) |
Erich Wolfgang Korngold | Serenáda z baletnej pantomímy Snehuliak |
Ľudovít Rajter | Čardáš z baletu Majáles |
Leroy Anderson |
Bugler´s Holiday (Trubačov sviatok) |
Bedřich Smetana | Lujzina polka (orch. Iša Krejčí) |
John Philip Sousa | Semper fidelis, pochod |
Jacques Offenbach | Kankán z operety Orfeus v podsvetí |
Johann Strauss | Man lebt nur einmal (Žijeme len raz), valčík, op. 167 |
John Philip Sousa | On Wings of Lightning (Na krídlach blesku), galop |
Leroy Anderson | The Waltzing Cat (Tancujúca mačka) |
Charles Gounod | Kráľovná zo Sáby, valčík z baletnej hudby |
William Walton | Populárna pieseň a valčík zo suity Facade |
Aram Chačaturian | Šabľový tanec z baletu Gajané |
Ary Barroso | Aquarela do Brasil (orch. John Wasson) |
Silvestrovské „párty“ sú na celom svete najmä o hudbe. Človek sa začiatkom roka ocitá opäť kdesi na začiatku čohosi, čo napĺňa jeho život. Mýtus večného návratu na bod „nula“ doslova bytostne súvisí s hudbou. Jedine ona spomedzi všetkých umení môže človeku tento večný návrat simulovať a asociovať. Hudba tu bola pred človekom a jej mystika je aktuálna práve počas osláv. Či sú to vážne mienené tituly klasikov alebo diskotékové „odrhovačky“, pôsobia na konci čohosi a na začiatku čohosi iného ako neškodný a zdravý doping.