Hana Blažíková spev Jan Krejča teorba |
|
Ranobarokové talianske piesne a teorbové sóla | |
Tarquinio Merula | Sentirete una Canzonetta |
Giovanni Girolamo Kapsperger | Occhi soli d’Amore Toccata 8va Ite sospiri miei Che faró, donna ingrata Rigida Eurilla Canzone prima Quando prendo |
Barbara Strozzi | Amor dormiglione |
Giovanni Girolamo Kapsperger | Toccata 5ta |
Barbara Strozzi | L’Amante segreto Moralità amorosa |
Giovanni Girolamo Kapsperger | Toccata 9na, Passacaglia, Toccata 10ma Tuche pallido essangue |
Claudio Monteverdi | Signor qual infelice |
Giovanni Girolamo Kapsperger | Battaglia |
Benedetto Ferrari | Lingua di Donna Occhi miei che vedeste |
Giovanni Girolamo Kapsperger | Uscita, Ballo, Gagliarda, Corrente In te la vita Rugiadose |
Vynaliezavosť nástrojárov dôb minulých priniesla hudobnému svetu na konci 16. storočia teorbu – lutnu, ktorá má vďaka predĺženému krku aj basové struny. Široký tónový rozsah a s tým súvisiaca hráčska flexibilita nástroja zabezpečila teorbe popularitu, čo sa pochopiteľne odzrkadlilo i na množstve kompozícií. Skladatelia ju na konci 16. storočia využívali najmä ako sprievodný nástroj pri prezentácii novej hudby, ktorej sa dobovo hovorilo aj stile moderno a seconda prattica. Diela ktoré zaznejú na koncerte predstavia teorbu ako nástroj sólový a zároveň i ako vynikajúceho spoločníka, sekundanta pre iného sólistu, v tomto prípade speváčku. Ranobarokové piesne s exponovaným výrazom hlboko prežívaného textu nás prenesú do talianska z čias prelomu 16. a 17. storočia.
„Príbehy piesní podáva nestrojene a priamočiaro, bez akéhokoľvek kalkulu a speváckych manier,“ tak hodnotia recenzenti spevácky štýl Hany Blažíkovej na jej novom albume. Hudba starších dôb naňho pôsobila akýmsi romantickým kúzlom a tak sa postupne stal z hobby gitaristu Jana Krejču odborník na renesančnú a barokovú lutnu i gitaru.