Il Cuore Barocco Peter Zelenka umelecký vedúci Mária Posch baroková priečna flauta Peter Zelenka, Adam Szendrei barokové husle Júlia Urdová baroková viola Michal Raitmajer barokové violončelo Matyáš Berdych kontrabas Martin Gedeon čembalo Jakub Mitrík teorba Michaela Kušteková soprán |
|
Georg Philipp Telemann | Ouverture-Suite e mol, TWV 55:e10 |
Georg Friedrich Händel | Agrippina condotta a morire, HWV 110 Concerto Grosso G dur op.3 č.3 HWV 314 |
Do Talianska pricestoval Georg Friedrich Händel ako Nemec, no opúšťal ho ovládajúc taliansky hudobný jazyk. Tento taliansky vplyv sa prejavoval v jeho tvorbe po celý zvyšok života. Jeho talianske kantáty sú v podstate zárodkom opernej scény, sú zásobárňou hudobných a dramatických myšlienok. Kantátu Agrippina condotta a morire skomponoval v rokoch 1707/1708 a prvýkrát zaznela v paláci kardinála Ruspoliho v Ríme. Spôsob, akým Händel stvárnil extrémne kontrastné emócie matky, odsúdenej na smrť vlastným synom, robí z tejto kantáty skutočne majstrovské dielo. Koncert plný virtuóznych pasáží pre flautu a husle, taký je tretí Concerto Grosso z opusu č. 3. V snahe nadviazať na komerčný úspech Corelliho koncertov ho John Walsh vydal bez Händlovho vedomia. Súbor Il Cuore Barocco sa špecializuje na uvádzanie diel barokových a klasicistických majstrov v ich autentickej, historickej podobe. Tvoria ho mladší hráči, odchovanci súborov Musica Aeterna a Solamente naturali. Emočnú kantátu bude interpretovať sólistka štátnej opery Banská Bystrica, Michaela Kušteková, ktorá v koncertnej oblasti inklinuje k interpretácii diel starých majstrov.