Účinkujú
Slávka Zámečníková soprán
Matthias Samuil klavír
Program
Gabriel Fauré
Chanson d’amour, op. 7 č. 1
Les berceaux, op. 23 č. 1
Au bord de l’eau, op. 8 č. 1
Après un rêve, op. 7 č. 1
Notre amour, op. 23 č. 2
Amy Beach
Three Shakespeare Songs, op. 37
Franz Liszt
Consolation č.3 Des dur, S. 172
Erich Wolfgang Korngold
Four Shakespeare Songs, op. 31
Maurice Ravel
Chanson française, M. A 17 č. 2
Claude Debussy
Nuit d’étoiles, L. 4
Francis Poulenc
Les chemins de l’amour, FP 106
Enrique Granados
12 Danzas españolas (výber)
Eduard Toldrà
Abril
Fernando Obradors
Canciones Clásicas Españolas
Pieseň a piesňové cykly boli symptomatickým fenoménom hudby 19. storočia. Po Franzovi Schubertovi sa piesňou zaoberali azda všetci skladatelia. Gabriel Fauré bol v tejto oblasti obzvlášť produktívny a takisto progresívny. Jeho prístup k harmónii veľmi silne inšpiroval Mauricea Ravela aj Claudea Debussyho pri realizácii ich reformy. Iným inšpiračným zdrojom bola v oblasti hudobnej drámy aj piesne literárna tvorba Williama Shakespeara. Americká skladateľka Amy Beach a Erich Maria Korngold, ktorého osudy takisto súvisia so Spojenými štátmi a Hollywoodom, vzdali alžbetínskemu dramatikovi hold. Francis Poulenc vytvoril fúziu „romantického“ modelu piesne s povestným francúzskym chansonom. Katalánci Enrique Granados, Eduard Toldrà a Fernando Obradors zasa čerpali z miestneho hudobného koloritu. Pieseň výrazne ovplyvnila aj iné žánre, o čom svedčí aj kolekcia Consolations Franza Liszta.