Chromatické fantázie
Účinkuje
Mari Fukumoto
Program
Chromatické fantázie
Johann Sebastian Bach
Fantázia a fúga g mol, BWV 542
Franz Liszt
Variácie na Bachove témy “Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen…”, S. 673
Johann Sebastian Bach / Max Reger
Chromatická fantázia a fúga d mol, BWV 903
Toshio Hosokawa
Cloudscape
Max Reger
Introdukcia, passacaglia a fúga e mol, op. 127
Zvuk organu dokáže simulovať zvuk orchestrálneho tutti vo všetkých úrovniach. Akýmsi synonymom pojmu „organ“ je pre mnohých ľudí meno Johanna Sebastiana Bacha. Nemecký skladateľ venoval organu množstvo epochálnych diel, v ktorých umne rozvíjal odkaz svojich predchodcov, najmä Jana Pieterszoona Sweelincka a Girolama Frescobaldiho. Rafinovane využíval chromatické postupy. Poskytol tak priestor jeho nasledovníkom z druhej polovice 19. storočia – Franzovi Lisztovi a Maxovi Regerovi, ktorí chromatické situácie hojne využívali v duchu poetiky ich epochy. Japonský skladateľ Toshio Hosokawa študoval síce v Európe, vrátil sa však do Japonska, kde sa zaoberal tvorbou a organizovaním súčasnej hudobnej produkcie. Zároveň je aktérom mnohých európskych festivalov súčasnej hudby.