Slovenský komorný orchester Ewald Danel umelecký vedúci / husle Alexandra Soumm husle |
|
Antonio Vivaldi Johann Sebastian Bach Niccolò Paganini Edvard Grieg Béla Bartók |
Sinfonia G dur, RV 146 Koncert d mol pre dvoje huslí a orchester, BWV 1043 Nel cor più non mi sento, variácie na La Molinara Suita z Holbergových čias, op. 40 Rumunské ľudové tance, Sz. 68 |
Bezbariérový vstup je zabezpečený zo služobného vchodu SF – Medená ul. č. 3
Antonio Vivaldi triumfoval najmä koncertantnou tvorbou pre husle a sláčikové nástroje. Brilantnú invenciu však majstrovsky uplatnil aj v rýdzo orchestrálnych sinfoniách. Benátsky mág bol vzorom aj Johannovi Sebastianovi Bachovi v jeho sólových koncertoch. Koncert d mol pre dvoje huslí je jednou z jeho najslávnejších skladieb. Vivaldiovská virtuozita našla zreteľnú ozvenu aj v tvorivej dielni „démonického“ Niccola Paganiniho – po storočnej odmlke sa vďaka nemu opäť hlásila ku slovu baroková husľová tradícia Talianov. Do dávnych barokových čias sa koncom 19. storočia vnoril aj Edvard Grieg v jeho pôvabnej suite na počesť nórsko-dánskeho dramatika Ludviga Holberga, rivala slávneho Moliéra. Béla Bartók hľadal žriedla tajomnej hudobnej histórie ľudstva v ľudovej piesni a tanci; množstvo jeho majstrovských diel čerpá inšpiráciu z folklóru viacerých národov a etník.