Hinrich Alpers klavír |
|
Ludwig van Beethoven / Franz Liszt | Symfónia č. 5 c mol, op. 67 Osudová |
Maurice Ravel Robert Schumann |
Gašpar noci Sonáta pre klavír č. 3 f mol, op. 14 Koncert bez orchestra |
Moderný klavír a orchestrálne tutti majú k sebe veľmi blízko; takzvané klavírne výťahy symfonických diel sú základom pre štúdium daných opusov. Franz Liszt sa však v prípade Beethovenovej Piatej symfónie neuspokojil so štandardným „klavírnym výťahom“. Lámač sŕdc aj klavírov ponúkol vrcholne virtuóznu parafrázu známeho titulu, v ktorej sa z hľadiska zvukovosti de facto ocitá naozaj celý orchester. Virtuozita je už stáročia jedným z centrálnych inšpiračných zdrojov; v prípade hrôzostrašného cyklu Mauricea Ravela Gašpar noci na motívy básne Aloysiusa Bertranda však skladateľ zašiel za hranice a vytvoril takmer nehrateľné dielo. Na virtuozitu vsadil aj Robert Schumann; jeho prístup je však podstatne poetickejší a decentnejší. V prípade Sonáty f mol uvažoval o klavírnej imitácii orchestrálneho zvuku.
Hinrich Alpers je víťazom Medzinárodnej súťaže L. van Beethovena v Bonne. Koncertoval s Berlínskou filharmóniou či na festivale Beethovenfest v Bonne. Okrem hudby sa s obľubou venuje prírodným vedám a kulinárstvu.