Slovenská filharmónia Rastislav Štúr dirigent Marianna Gelenekyová soprán Jarolím Emmanuel Ružička husle Ladislav Fančovič klavír Matúš Veľas hoboj |
|
Roque Baños López | Fanfarria z filmu Alatriste (2006) |
Elmar Bernstein | The Magnificent Seven (Sedem statočných) |
Richard Rodgers | Predohra k filmu The King and I (Kráľ a ja) |
Victor Young | Predohra k filmu Cesta okolo sveta za 80 dní |
Miklós Rózsa | Téma lásky z filmu El Cid Pochod z filmu El Cid |
Ennio Morricone | Téma Deborah z filmu Vtedy v Amerike |
Max Steiner | Suita z filmu Casablanca |
Jerome Moross | Hudba z filmu The Big Country (Veľká zem) |
Ennio Morricone | Gabrielova téma z filmu The Mission (Misia) |
William Perry | Fiona |
John Williams | Fantázia na témy z filmu Fidlikant na streche pre husle a orchester |
Miklós Rózsa | Princeznina láska z filmu Zlodej z Bagdadu |
Nicola Piovani | Hudba z filmu Život je krásny |
John Williams | Let do krajiny-nekrajiny z filmu Hook |
John Williams | Suita z filmu E. T. Mimozemšťan |
John Williams | Pochod dobyvateľov z filmu Indiana Jones |
Udalosti 20. storočia niekedy až hektickým spôsobom preskupovali kultúrne preferencie. Búrlivý vývoj kinematografie podnietil formovanie celkom špecifického hudobného subžánru – filmovej hudby. Od čias nemého filmu, kedy atmosféru v biografoch dotvárali zruční klavírni improvizátori, ubehlo veľmi veľa času a dnes sú takzvané soundtracky pre skladateľov mimoriadne lukratívnym a divákmi vyhľadávaným hudobným tovarom. Kontroverzný Hollywood dokonca často triumfuje na trhu s hudbou. Tak, ako je to vo všetkých iných hudobných žánroch, aj v oblasti filmovej hudby kvalita kolíše, rokmi sa však sformovala skupina silných ťahúňov a vzorov: Ennio Moricone, John Williams, Miklós Rózsa si na filmových projektoch založili takmer celú kariéru. Podnietili tak aj iných senzitívnych hudobníkov k aktivite v tomto náročnom teréne hudobnej tvorby.