Vážení návštevníci,
v súvislosti s prevenciou voči šíreniu koronavírusu a na základe vyhlásenia vlády Slovenskej republiky o mimoriadnej situácii sa všetky koncerty Slovenskej filharmónie v nadchádzajúcom období nekonajú do odvolania.
Adam Nádler barytón Andrea Pietrová mezzosoprán Katarína Porubanová mezzosoprán Jana Nagy-Juhasz klavír |
|
Richard Wagner Franz Liszt Franz Liszt Tibor Andrašovan Jevgenij Iršai Frico Kafenda Frico Kafenda Benjamin Britten Manuel de Falla Maurice Ravel Xavier Montsalvatge |
Wesendonck Lieder WWV 91 (výber) Wartburg-Lieder, S.345 (výber) Es war ein König in Thule Svitlo Slnko, cyklus piesní na cigánsku poéziu (výber) Lost Wor(l)ds – 4 songs on poems of Emily Dickinson (výber) Tri piesne pre mužský hlas a klavír na básne J. Smreka (výber) Nápis na dome Cabaret Songs (výber) Siete Canciones Populares Españolas Don Quichotte à Dulcinée Cinco Canciones Negras |
Jedným zo symbolov hudby je odpradávna pieseň. Je zárodkom akýchkoľvek iných hudobníckych ambícií človeka. Pieseň je prejavom primárnej hudobnosti v duchu ľudovej hudby a je zároveň rovnako atraktívna v oblasti „veľkého umenia“. Vyjadruje skryté vášne a lásku (Richard Wagner). Rozpráva o dejinách národov (Franz Liszt). Reaguje na nehynúci etnický duchovný materiál (Tibor Andrašovan, Manuel de Falla, Xavier Montsalvatge). Uvádza do hudobných dimenzií sofistikovanú poéziu (Jevgenij Iršai, Frico Kafenda). Zasahuje do sfér kabaretu (Benjamin Britten). Umožňuje delikátny priestor pre monodrámu (Maurice Ravel).