Louise Wehr husle Natsumi Ohno klavír Llewellyn Sanchez-Werner klavír |
|
Krzysztof Penderecki Ludwig van Beethoven Eugène Ysaÿe Fryderyk Chopin Claude Debussy Igor Stravinskij / Guido Agosti |
Cadenza pre sólové husle Sonáta pre husle a klavír č. 7 c mol, op. 30 č. 2 Caprice d’après l’Etude en forme de Valse de C. Saint-Säens, op. 52 č. 6 Barkarola Fis dur, op. 60 Obrazy pre klavír, 1. diel Suita z baletu Vták Ohnivák |
Cadenza pre sólové husle jedného z najvýznamnejších skladateľov súčasnosti Krzysztofa Pendereckého je motivicky založená na dvoch kryptogramoch B-A-C-H (Johann Sebastian Bach) a D-S-C-H (Dmitrij Šostakovič). 7. husľová sonáta Ludwiga van Beethovena je síce napísaná v “osudovej” tónine c mol ako jeho 5. symfónia, no okrem fatalistických výrazových polôh ponúka aj nežnosť, vitalitu a typickú beethovenovskú iróniu. Belgičan Eugène Ysaÿe bol vo svojej dobe vyhlásený za kráľa husľovej interpretácie; aj ako autor sa venoval výlučne svojmu vyvolenému nástroju. Fryderyk Chopin bol zasa vyvolencom v oblasti klavírnej hudby; aj on bol verný svojmu nástroju a venoval mu množstvo náročných, ale hráčsky vďačných titulov. Chopin silne determinoval hudobnú poetiku reformátora Claudea Debussyho; impresie, ktoré Chopin vo svojej hudbe len naznačil, sa stali základom Debussyho nevšednej metódy. Čosi z Debussyho opojnej zvukovosti prijal za svoje aj Igor Stravinskij v mladíckom rozprávkovom balete o Vtákovi Ohnivákovi. Premiéra v Paríži bola obrovským úspechom; o kvalite kompozície svedčí aj virtuózna transkripcia Guida Agostiho.
Špičkoví interpreti vystupujúci pod záštitou International Holland Music Sessions (IHMS) sú laureátmi prestížnych súťaží a absolventmi majstrovských kurzov organizovaných agentúrou IHMS, na ktorých vyučujú koncertní umelci zvučných mien. Vďaka IHMS koncertujú v popredných sálach Holandska vrátane Concertgebouw Amsterdam, ako aj ďalších európskych štátov a Ruska.