Julia Kociuban klavír Ilya Maximov klavír |
|
Piotr Iľjič Čajkovskij (pre dva klavíry upr. Claude Debussy) |
Dva tance z baletu Labutie jazero, op. 20a |
Piotr Iľjič Čajkovskij (upr. Nicolas Economou) |
Suita z baletu Luskáčik, op. 71a |
Sergej Prokofiev (upr. Mikhail Pletnev) |
Suita z baletu Popoluška, op. 87 |
Balet sprevádzal Petra Iľjiča Čajkovského po celý život. Prvým výrazným opusom na tejto ceste bol tragický príbeh o Labuťom jazere. Dnes je toto celovečerné scénické dielo považované za symbol klasického baletu a existuje v nespočetných úpravách a verziách vrátane ľadovej revue. Posledným Čajkovského baletom bol titul adresovaný najmä deťom, vianočný Luskáčik. Tieto diela neustále priťahujú pozornosť aranžérov. Na tradíciu Čajkovského baletov pohotovo reagoval Sergej Prokofiev v príbehu o Popoluške. Skladateľ v mladosti vystupoval v pozícii rebela a fascinoval svet zvukovo odvážnymi projektami. Po návrate z niekoľkoročného zahraničného azylu do Sovietskeho zväzu však musel svoju rétoriku upokojiť a zjemniť. Napriek tomu nájdeme v Popoluške aj veľmi dráždivé pasáže.