• Novinkou 75. koncertnej sezóny je cyklus Piesňové večery v Malej sále Slovenskej filharmónie. Úvodný koncert je na programe v utorok 7. novembra. Patriť bude slovenskej mezzosopranistke s medzinárodným renomé Jane Kurucovej, ktorá svoj program vyskladala z výnimočne uvádzaných vokálnych diel Arnolda Schönberga, Almy Mahler a Ivana Hrušovského.
Umelkyňa sa v bratislavskej Redute predstaví s klavírnym sprievodom Stephana Matthiasa Lademanna. Na koncerte zaznejú štyri unikátne piesňové cykly – Písně na slova z Rukopisu královédvorského Antonína Dvořáka, Fünf Lieder z roku 1901 od Almy Mahler, “Prečo Alma? Jej piesne sú plné lásky a túžby. Píše tak citlivo, tak jemne, zamilovane, nežne a zároveň vtipne. Vie veľmi dobre vykresliť ľudské túžby a šťastné, nezabudnuteľné momenty. Vždy, keď spievam alebo počúvam jej piesne, napĺňajú ma pozitívnou energiou a hrejú ma pri srdci,” hovorí Jana Kurucová. Nasledovať budú Tri reflexie slovenského skladateľa Ivana Hrušovského na básne Milana Rúfusa, Milana Krausa a Maše Haľamovej. Večer uzavrie cyklus Vier Lieder od Arnolda Schönberga. Koncert sa začne o 19.00.
• V sobotu 11. novembra máme jedinečnú možnosť spoznať tvorbu štyroch súčasných slovenských skladateľov a nazrieť do ich vnútorných svetov, ktoré vyjadrujú a komunikujú prostredníctvom hudby. V Koncertnej sieni Slovenskej filharmónie sa uskutoční Záverečný koncert 32. ročníka festivalu Nová slovenská hudba. Marián Lejava skomponoval HERBSTTAG pre husle a sláčikový orchester podľa básne R. M. Rilkeho pre husľového virtuóza Milana Paľu. Druhým výrazným sólistom večera bude violončelista Eugen Prochác, ktorému ušil na mieru Koncert pre violončelo a orchester č. 2 Mirko Krajčí. Svoj filharmonický debut na koncerte budú mať dvaja poslucháči záverečného ročníka kompozície na HTF-VŠMU – Robert Kolář s kompozíciou Fanfares a Šimon Lučenič so symfonickou básňou Equilibrium. Slovenská filharmónia predstaví súčasnú tvorbu skladateľov v naštudovaní Mariána Lejavu. Koncert sa začne o 19.00.
• Nedeľný Koncert bez potlesku pripravili členovia Slovenského komorného orchestra s umeleckým vedúcim Ewaldom Danelom. Po boku komorného orchestra sa predstaví sólo harfistka orchestra Slovenská filharmónia Katarína Turnerová. Ewald Danel priblížil Koncert bez potlesku nasledovne: „Naše životy sprevádzajú chvíle, kedy nemáme dôvod na radosť, oslavu či potlesk. V hudbe je veľa kompozícií, ktoré sú pre tieto situácie vhodným sprievodcom. Tak sa zrodila myšlienka koncertu bez potlesku.“ Koncert bez potlesku sa uskutoční v nedeľu 12. novembra o 16.00 v Malej sále SF.
• V utorok 14. novembra sa v Malej sále SF uskutoční druhý koncert cyklu Komorná hudba. Predstaví sa na ňom vedúci skupiny viol orchestra Slovenská filharmónia Martin Ruman, vynikajúci komorný hráč aj sólista. S klaviristkou Alenou Hučkovou tvoria stabilné komorné duo, ktoré vystupuje na Slovensku i v zahraničí. Do programu utorkového koncertu zaradili výber najzávažnejších diel z violového repertoáru. Violové sonáty Johannesa Brahmsa a Dmitrija Šostakoviča, Štyri tváre pre violu a klavír Dariusa Milhauda a v premiére zaznie Ciaccona Daniela Rumlera. Koncert sa začne o 19.00.
• Vo štvrtok 16. novembra sa uskutoční druhý koncert cyklu Junior pre mladých návštevníkov bratislavskej Reduty. S orchestrom Slovenská filharmónia sa predstavia mimoriadne talentovaní študenti Vysokej školy múzických umení v Bratislave a Akadémie umení v Banskej Bystrici – sopranistky Vanesa Čierna a Dominika Mičíková, mezzosopranistka Andrea Nemcová, flautistky Klára Kubriczká Přecechtělová a Martina Pepuchová, klaviristka Anna Štibraná, huslista Marek Juráň a pozaunista Martin Panák. Sólisti a Slovenská filharmónia vystúpia pod taktovkou Maroša Potokára, ktorý patrí k najmladšej generácii slovenských dirigentov. Koncert orchestra Slovenská filharmónia a mladých sólistov ponúkne mozaiku diel mnohých skladateľov. Začne sa o 19.00.
• Slovenská filharmónia sa predstaví pod taktovkou šéfdirigenta Daniela Raiskina opäť vo štvrtok a piatok 23. a 24 novembra. Návštevníci si vypočujú program, s ktorým sa orchester predstaví na tohtoročnom turné v Južnej Kórei (26. 11. – 4. 12. 2023). Na úvod zaznie Koncertná predohra Es dur Jána Levoslava Bellu, nasledovať bude Travel Notebook pre klavír a orchester Alexeya Shora, Rapsódia na Paganiniho tému pre klavír a orchester Sergeja Rachmaninova a symfonická fantázia, op. 32 Francesca da Rimini Piotra Iľjiča Čajkovského. Sólistom večerov bude kórejský klavirista Yekwon Sunwoo, ktorý študoval na Julliarde i Curtis Institute of Music vo Philadelphii. Je laureátom viacerých medzinárodných súťaží. V Slovenskej filharmónii debutoval v roku 2017 po boku Juhokórejského KBS Symphony Orchestra. Koncerty sa začnú o 19.00.
• Pred piatkovým koncertom pozývame všetkých návštevníkov a abonentov na stretnutie so šéfdirigentom Danielom Raiskinom, ktoré sa uskutoční vo foyeri SF o 18.15.
• Druhý koncert cyklu Klavír a klaviristi je na programe v Malej sále SF v utorok 28. novembra. V Slovenskej filharmónii sa debutovo predstaví moskovský rodák Dmitry Ishkhanov, ktorý sa so svojimi rodičmi presťahoval na Maltu. Už ako 14 ročný debutoval v newyorskej Carnegie Hall. Program klavírneho recitálu zostavil z diel ruskej klavírnej literatúry – Sergeja Prokofieva, Sergeja Rachmaninova a Alexandra Skriabina. 18 ročný umelec je poslucháčom na Univerzite Mozarteum v triede profesora Pavla Gililova. Koncert sa začne o 19.00. V pondelok 27. novembra sa mladý klavírny virtuóz predstaví v Dome umenia Piešťany.
• Dvojica koncertov vo štvrtok a piatok 30. novembra a 1. decembra uzavrie novembrovú a otvorí decembrovú ponuku koncertov. Po boku Slovenského komorného orchestra vystúpi slovenská sopranistka žijúca v Prahe Simona Houda Šaturová, v ktorej interpretácii zaznejú diela Josefa Myslivečka a Wolfganga Amadea Mozarta. Pri príležitosti premiéry filmu Il Boemo hovorila o interpretácii diel oboch skladateľov: „Estetika interpretácie oboch skladateľov si je skutočne blízka, dokonca by som povedala, že na nejaké rozlišovanie Mozarta od Myslivečka nie je vo vokálnom prístupe žiaden priestor. Pred pár rokmi som mala možnosť nahrať diela oboch autorov. Skladby sme vyberali z rovnakej dekády, keď bol Mysliveček na vrchole svojej tvorby a Mozart iba začínal. Bolo to nesmierne zaujímavé porovnanie. Od tej doby mám dojem, že Mozart na Myslivečka v podstate plynule nadviazal a rozvinul jeho vklad. „ Koncerty sa začnú o 19.00.